Tuesday 26 April 2011

kenapa oren hitam

sejak kecil saya agak obses dgn warna oren dan hitam. bukanlah setiap benda perlu menuruti tema warna tesebut cumanya aku cukup kagum dengan sesuatu yg bertemakan warna oren dan hitam.
waktu di bangku sekolah rendah saya sering mengimpikan baju raya berwarna campuran oren dan hitam. memanglah ia bukannya kombinasi yang baik namun apalah sangat pada pemikiran kanak-kanak berusia 10 tahun tentang warna dan fesyen jika nak dibandingkan dengan usia saya sekarang. kadang-kadang saya tergelak sendiri bila mengingatkan citarasa terukku suatu ketika dulu. Ha Ha Ha.
oren hitam 4 tahun lalu
Januari 2008. ayah menawarkan sebuah motorsikal sebagai pengangkutan pertama. di kedai sibuk-sibuk membelek motorsikal yang cantik-cantik belaka. terpacul soalan "bos, warne hitam atau oren takde ke?"pelik. lancar saja saya melontarkannya. "adik, you mau warne hitam campur oren kan? ada maa".
sejak itu, oren hitam kembali menjadi kesukaanku. masakan tidak, itulah yang saya tunggang 4 tahun kebelakangan setiap hari samada ke kelas, kebun, mahupun bersiar.
terima kasih oren hitam!

No comments:

Post a Comment